Przejdź do zawartości

SmartSite Lupe

Lupe to platforma do obsługi usterek i komunikacji pomiędzy mieszkańcami a samorządem i służbami miejskimi.

Opis rozwiązania

Lupe to aplikacja internetowa i mobilna zapewniająca prostą, dwustronną i nowoczesną komunikację pomiędzy mieszkańcami a samorządem i służbami komunalnymi.
Celem Lupe jest usprawnienie pracy w urzędzie, a wdrożenie aplikacji przekłada się na zmniejszenie kosztów utrzymania infrastruktury miasta czy gminy. Zastosowanie Lupe daje wymierne oszczędności w nakładach finansowych i pracy, koniecznych do obsługi zgłoszeń dotyczących gospodarowania zasobami miasta, gminy.
Lupe może być w pełni dostosowane do lokalnych potrzeb, między innym w zakresie usług, które udostępnia mieszkańcom. Umożliwia zarządzanie zgłoszeniami zarówno przez urzędników jak i automatyczne przydzielanie wykonawcom, na podstawie takich kryteriów jak kategoria czy lokalizacja zgłoszenia. Wygląd aplikacji mobilnej jak i strony WWW Lupe może być w pełni dostosowany do wymagań Klienta.
ZGŁOSZENIA
Lupe usprawnia przyjmowanie od mieszkańców uwag, problemów i propozycji zmian dzięki zastosowaniu prostego formularza oraz umożliwia łatwe zarządzanie tymi zgłoszeniami. Włącza w ich obsługę różne instytucje, dając im narzędzie do efektywnej pracy. Pozwala też kontrolować efektywność działań na każdym szczeblu organizacji przez weryfikację reakcji na zgłoszenie w określonym terminie.
Kokpit menadżerski administratora dostarcza wiele gotowych statystyk i zestawień, a wbudowane raporty i zestawienia pozwalają w łatwy sposób zarządzać zgłoszeniami. Dodatkowe narzędzie analityczne pozwalają błyskawicznie ocenić sytuacje w mieście, czy gminie oraz efektywność pracy poszczególnych jednostek, realizujących zgłoszenia.

HARMONOGRAM
Aplikacja umożliwia proste i szybkie definiowanie harmonogramu odbioru odpadów z podziałem na 
sektory oraz frakcje odpadów. Mieszkańcy mają do dyspozycji proste narzędzie przypominające o terminach odbiorów, nawet w wielu lokalizacjach. Mogą też zgłaszać reklamacje odbioru odpadów czy wnioski o usługi jak dostawienie czy wypożyczenie pojemników.
Harmonogram odpadów może być tworzony w systemie, ale może też być importowany z systemów firm wywozowych. Lupe dostarcza też wiele narzędzie wspierających proces obsługi takich zgłoszeń, jak integracje z systemami obsługi deklaracji odbioru odpadów, straży miejskiej czy zarządzania pojemnikami, również przez aplikację mobilną.

AUTOMATYZACJA
Lupe posiada wiele narzędzi automatyzujących pracę i odciążających pracowników od tworzenia dodatkowych rejestrów, przesyłania pism czy e-maili, pilnowania terminów i informowania mieszkańców o zmianach w zgłoszeniach. Również informowanie mieszkańców o istotnych sprawach jest wyjątkowo proste, ponieważ nie ma potrzeby ręcznej publikacji treści w wielu różnych miejscach.

KOMUNIKATY
Usługa pozawala na udostępnianie komunikatów poprzez wiele kanałów komunikacji jednocześnie,
takich jak aplikacja mobilna, strona WWW Lupe lub strona jednostki, e-mail (newsletter), SMS, Facebook, czy inne metody. Same komunikaty również mogą pochodzić z wielu różnych źródeł, takich jak strona WWW urzędu, BIP, Regionalny System Ostrzegania, system zarządzania ruchem, czy z innych systemów dziedzinowych.
Lupe obsługuje znacznie więcej niż tylko zwykłe aktualności. Komunikaty mogą pochodzić z systemu zarządzania kryzysowego czy Regionalnego Systemu Ostrzegania. Jeśli mamy jakiś system zarządzania ruchem - jak najbardziej można go również zintegrować, aby komunikaty o utrudnieniach drogowych trafiły do mieszkańców natychmiast. Wydziały odpowiedzialne za odbiór odpadów mogą wprowadzić harmonogram odbioru, a mieszkaniec może zasubskrybować kalendarz i przypomnienia nie tylko dla swojego domu, ale dla wielu lokalizacji – np. domu rodziców czy firmy.

Parametry produktu

  • Integracja z innym oprogramowaniem (API) Tak 

  • Kopia bezpieczeństwa danych Tak 

  • Możliwość rozbudowy według potrzeb Tak 

  • Możliwość zarządzania dostępem i przypisywania ról Tak 

  • Obsługa klienta w j. polskim Tak 

  • Oprogramowanie wymaga dodatkowego sprzętu po stronie samorządu Nie 

  • Zgodność z normą ISO 27001 Tak 

Funkcjonalności

  • Zgłaszanie usterek w mieście/gminie, w tym problemów czy reklamacji odbioru odpadów
  • Zgłaszanie propozycji rozwoju gminy
  • Harmonogram odbioru odpadów
  • Aktualności, ostrzeżenia i ważne komunikaty - integracja z RSO, stronami WWW i innymi systemami
  • Różne sposoby komunikacji: aplikacja mobilna, strona WWW, SMS, e-mail
  • Kontrola realizacji zgłoszeń przez służby
  • Reklamacje odbioru odpadów
  • Łatwe wysyłanie żądań zmian w zakresie odbioru odpadów, np. dostawienie pojemników

Korzyści

  • Wczesna informacja o problemach obniża koszty ich usuwania
  • Centralne zarządzanie zgłoszeniami i ich rozproszona realizacja poprawia efektywność działania
  • Rozliczalność obsługi problemów przez wykonawców i służby
  • Lepsze szacowanie budżetów dla poszczególnych jednostek/zadań
  • Rozbudowane zarządzanie zgłoszeniami, automatyzacja pracy
  • Aplikacja mobilna do pracy w terenie dla służb serwisowych i inspektorów
Przewiń do góry strony