Przejdź do zawartości

NaprawmyTo.pl

Serwis usprawniający naprawianie usterek w gminach i  w miastach poprzez zgłoszenia mieszkańców oraz mieszkanek.

Opis rozwiązania

NaprawmyTo.pl to najdłużej istniejące na rynku narzędzie informatyczne, ułatwiające komunikację między mieszkańcami a urzędem. Jest to prosta w obsłudze platforma internetowa, umożliwiająca mieszkańcom zgłaszanie propozycji czy usprawnień w przestrzeni miejskiej, angażując ich przy tym w proces podejmowania decyzji.

Automatyzacja przyjmowania zgłoszeń umożliwia osobom pracującym w urzędzie oszczędzanie czasu, wcześniej wymaganego do obsługi wszystkich napływających zgłoszeń. Co za tym idzie, urzędnicy mogą skupić się na tym co ważne, mając do dyspozycji zebrane w jednym miejscu propozycje usprawnień.
Z serwisu korzystają gminy w całej Polsce. Dotychczas, dzięki serwisowi NaprawmyTo.pl, usunięto ponad 60 000 usterek i awarii w ponad 100 gminach.

Elastyczność rozwiązania pozwala wdrożyć je w gminach o różnej wielkości i specyfice. Może zostać dostosowane do indywidualnych potrzeb, jako że każdy urząd sam decyduje o  strukturze serwisu, przydzielanych funkcjach i rodzajach kategorii zgłoszeń.
Każda gmina uczestnicząca w systemie posiada własną podstronę z wydzieloną subdo-
meną według wzoru http://naprawmyto.pl/nazwagminy. Użytkownicy widzą tam mapę z alertami, do której mogą dodać własne zgłoszenia.

W NaprawmyTo.pl każdy mieszkaniec i/lub mieszkanka może szybko i prosto zgłosić zauważoną w przestrzeni publicznej usterkę – niedziałającą latarnię, zniszczony przystanek czy zalegające w parku śmieci. Należy tylko wejść na stronę lub skorzystać z aplikacji mobilnej i wykonać trzy nieskomplikowane kroki:
- zaznaczyć odpowiednie miejsce na mapie,
- dodać jednozdaniowy opis usterki i wybrać kategorię zdarzenia. W łatwy sposób można też załączyć zdjęcie.
- wysłać zgłoszenie.
Kategorie zgłoszeń posiadają swoich opiekunów. Mogą to być osoby z urzędu bądź innych instytucji, które zajmują się naprawami w gminie.
Wygodne funkcjonalności dla pracowników urzędu :

- Dostosowanie dostępnych kategorii alertów indywidualnie dla każdej gminy
- Dostosowanie struktury użytkowników z poziomu urzędu: opiekunów alertów i instytucji
- Możliwość przypisania kategorii alertów i konkretnych obszarów gminy danym opiekunom i instytucjom
- Otrzymywanie powiadomień na adres e-mailowy
- Możliwość zarządzania, komentowania i edytowania zgłoszeń
- Aktualizowanie statusu alertu np. z “Otwarty” na “W trakcie realizacji”
- Przekazywanie zgłoszenia do innej instytucji
- Eksport wszystkich danych dotyczących alertów

Kilka obszarów działania systemu NaprawmyTo.pl leży poza uprawnieniami zarządców,
jako wykraczające ponad zasięg jednej gminy. W sprawach z podanej niżej listy można
śmiało zwracać się do administratora strony:

• Zarządzanie bazą użytkowników strony – jeśli np. mamy problem z użytkownikiem łamiącym nagminnie zasady regulaminu, administrator strony może zlikwidować mu konto.
• Dodawanie nowych kategorii alertów – administrator na prośbę gminy może
dodać nową kategorię do wybranego typu.
• Uaktywnienie lub dezaktywacja podstrony gminy
• Ustawienie lub zniesienie trybu testowego
• Dodanie lub zmiana logo/herbu miasta
• Ustawienie trybu prywatnego gminy (tzn. ustalenie dostępu do gminnej
instancji tylko dla opiekunów i zarządców).

W ramach świadczenia usługi dostępu do podstrony gminy Fundacja Stocznia zajmie się:
- pełnym wsparciem technologicznym dla lokalnej podstrony (utrzymanie domeny, usługę hostingową, backup danych, usuwanie usterek technologicznych, monitorowanie stanu technicznego serwisu i jego ulepszanie
- bieżącą komunikacją z zarządcami gmin i użytkownikami w przypadku ewentualnych kłopotów technicznych związanych z obsługą narzędzia
- ochroną danych osobowych użytkowników serwisu.

Parametry produktu

  • Integracja z innym oprogramowaniem (API) Tak 

  • Kopia bezpieczeństwa danych Tak 

  • Możliwość rozbudowy według potrzeb Tak 

  • Możliwość zarządzania dostępem i przypisywania ról Tak 

  • Obsługa klienta w j. polskim Tak 

  • Oprogramowanie wymaga dodatkowego sprzętu po stronie samorządu Nie 

  • Zgodność z normą ISO 27001 Nie 

Funkcjonalności

  • dodawanie zgłoszeń (alertów) ze zdjęciami
  • możliwość ,,szczególnego'' obserwowania wybranych indywidualnie obszarów na mapie
  • śledzenie postępowań alertów
  • komentowanie i popieranie zgłoszeń innych użytkowników
  • stworzenie spersonalizowanego konta
  • moderacja treści zgłoszeń (opiekunowie)
  • zarządzanie statusami alertów (opiekunowie)
  • przekazywanie spraw innym instytucjom (opiekunowie)

Korzyści

  • usprawnienie komunikację z urzędem i pozytywny wpływ na jego wizerunek
  • ograniczenie liczby usterek zgłaszanych drogą tradycyjną
  • ulepszenie efektywności obiegu informacji wewnątrz urzędu.
  • zwiększenie transparentności w komunikacji z urzędem
  • ułatwienie planowania wydatków i zadań, dzięki zdiagnozowaniu potrzeb przez samych mieszkańców, obserwacji kategorii i miejsc zgłoszeń
  • aktywizacja mieszkańców i poczucie wpływu oraz sprawczości
Przewiń do góry strony