Mobile Alert
Crowdsourcing Obywatelski, raportowanie incydentów związanych z infrastrukturą
miejską.
Opis rozwiązania
Wykorzystanie nowoczesnych technologii do zwiększania poziomu e-partycypacji obywateli jest niezwykle istotnym składnikiem budowy Smart City oraz ogólniej – społeczeństwa obywatelskiego. Zastosowania crowdsourcing’u w przestrzeni publicznej w celu gromadzenia danych o infrastrukturze miejskiej szybko zyskują na popularności. Dzięki aplikacji obywatele mogą w intuicyjny sposób wysyłać lokalizację, informacje tekstowe i zdjęcia dotyczące stanu lokalnej infrastruktury. Subskrybenci natychmiast otrzymują informacje w postaci maila lub za pomocą usług sieciowych OGC.
Jak rozpocząć korzystanie z Mobile Alert?
Platforma Mobile Alert składa się z dwóch głównych komponentów: utrzymywanego w chmurze Hexagon serwera, umożliwiającego konfigurację, przekierowywanie i analizowanie zgłoszeń oraz nieodpłatnej aplikacji mobilnej dostępnej w Apple Store lub Google Play, służącej do wysyłania zgłoszeń.
Aplikacja mobilna pozwala na:
• Wykonanie zdjęcia
• Wybranie kategorii (spośród wcześniej skonfigurowanych przez subskrybenta)
• Dodanie opcjonalnego komentarza
• Wprowadzenie lokalizacji na mapie (np. w przypadku braku sygnału GPS)
• Opcjonalnego podania danych kontaktowych
Wdrożenie Mobile Alert jest proste i wymaga jedynie konfiguracji systemu.
Konfigurator Mobile Alert (Configurator) umożliwia subskrybentom zdefiniowanie zasięgu geograficznego obszaru zainteresowania, listy kategorii, przekierowań emailowych i innych parametrów. Konfiguracja odbywa się w czterech prostych krokach niewymagających żadnej
specjalistycznej wiedzy. Inicjalna konfiguracja może być modyfikowana wielokrotnie i w dowolnym momencie.
Przeglądarka Mobile Alert (Viewer) prezentuje w czasie rzeczywistym raporty w postaci pinezek umieszczonych na mapie. Wskazanie pinezki pozwala uzyskać szczegółowe informacje na temat danego incydentu takie jak: kategoria, adres, zdjęcie, komentarz itp. Interaktywne wykresy umożliwiają filtrowanie incydentów na podstawie czasu ich wystąpienia, kategorii itp.
Parametry produktu
-
Integracja z innym oprogramowaniem (API) Tak
-
Kopia bezpieczeństwa danych Tak
-
Możliwość rozbudowy według potrzeb Tak
-
Możliwość zarządzania dostępem i przypisywania ról Tak
-
Obsługa klienta w j. polskim Tak
-
Oprogramowanie wymaga dodatkowego sprzętu po stronie samorządu Nie
-
Zgodność z normą ISO 27001 Nie
Funkcjonalności
- Indywidualne dopasowanie do potrzeb klienta
- Raportowanie incydentów związanych z infrastrukturą miejską
- Możliwość tworzenia własnych kategorii i kampani
- Dynamiczne środowisko łączące dane geoprzestrzenne, procesy, logikę przetwarzania danych oraz zaawansowane możliwości wizualizacji.
- Eksport danych do CSV
- Usługi OGC - WMS, WFS
- Wizualizować zgłoszenia na mapie i filtrować je po dacie, kategorii i statusie oraz śledzenie trendów przy pomocy diagramów wielowymiarowych.
Korzyści
- Crowdsourcing Obywatelski
- Komunikacja z mieszkańcami
- Wykorzystanie nowoczesnych technologii do zwiększania poziomu e-partycypacji obywateli w budowaniu Smart City
- Otrzymywanie dokładnej lokalizacji, zdjęć i opisu zdarzenia, co zwiększa bezpieczeństwo społeczności
- Pozwala mieszkańcom przyczynić się do poprawy jakości życia w swojej społeczności