Przejdź do zawartości

Mobile Alert

Crowdsourcing Obywatelski, raportowanie incydentów związanych z infrastrukturą
miejską.

Opis rozwiązania

Wykorzystanie nowoczesnych technologii do zwiększania poziomu e-partycypacji obywateli jest niezwykle istotnym składnikiem budowy Smart City oraz ogólniej – społeczeństwa obywatelskiego. Zastosowania crowdsourcing’u w przestrzeni publicznej w celu gromadzenia danych o infrastrukturze miejskiej szybko zyskują na  popularności. Dzięki aplikacji obywatele mogą w intuicyjny sposób wysyłać lokalizację, informacje tekstowe i zdjęcia dotyczące stanu lokalnej infrastruktury. Subskrybenci natychmiast otrzymują informacje w postaci maila lub za pomocą usług sieciowych OGC.

Jak rozpocząć korzystanie z Mobile Alert?

Platforma Mobile Alert składa się z dwóch głównych komponentów: utrzymywanego w chmurze Hexagon serwera, umożliwiającego konfigurację, przekierowywanie i analizowanie zgłoszeń oraz nieodpłatnej aplikacji mobilnej dostępnej w Apple Store lub Google Play, służącej do wysyłania zgłoszeń.

Aplikacja mobilna pozwala na:
• Wykonanie zdjęcia
• Wybranie kategorii (spośród wcześniej skonfigurowanych przez subskrybenta)
• Dodanie opcjonalnego komentarza
• Wprowadzenie lokalizacji na mapie (np. w przypadku braku sygnału GPS)
• Opcjonalnego podania danych kontaktowych

Wdrożenie Mobile Alert jest proste i wymaga jedynie konfiguracji systemu.

Konfigurator Mobile Alert (Configurator) umożliwia subskrybentom zdefiniowanie zasięgu geograficznego obszaru zainteresowania, listy kategorii, przekierowań emailowych i innych parametrów. Konfiguracja odbywa się w czterech prostych krokach niewymagających żadnej
specjalistycznej wiedzy. Inicjalna konfiguracja może być modyfikowana wielokrotnie i w dowolnym momencie.

Przeglądarka Mobile Alert (Viewer) prezentuje w czasie rzeczywistym raporty w postaci pinezek umieszczonych na mapie. Wskazanie pinezki pozwala uzyskać szczegółowe informacje na temat danego incydentu takie jak: kategoria, adres, zdjęcie, komentarz itp. Interaktywne wykresy umożliwiają filtrowanie incydentów na podstawie czasu ich wystąpienia, kategorii itp.

Parametry produktu

  • Integracja z innym oprogramowaniem (API) Tak 

  • Kopia bezpieczeństwa danych Tak 

  • Możliwość rozbudowy według potrzeb Tak 

  • Możliwość zarządzania dostępem i przypisywania ról Tak 

  • Obsługa klienta w j. polskim Tak 

  • Oprogramowanie wymaga dodatkowego sprzętu po stronie samorządu Nie 

  • Zgodność z normą ISO 27001 Nie 

Funkcjonalności

  • Indywidualne dopasowanie do potrzeb klienta
  • Raportowanie incydentów związanych z infrastrukturą miejską
  • Możliwość tworzenia własnych kategorii i kampani
  • Dynamiczne środowisko łączące dane geoprzestrzenne, procesy, logikę przetwarzania danych oraz zaawansowane możliwości wizualizacji.
  • Eksport danych do CSV
  • Usługi OGC - WMS, WFS
  • Wizualizować zgłoszenia na mapie i filtrować je po dacie, kategorii i statusie oraz śledzenie trendów przy pomocy diagramów wielowymiarowych.

Korzyści

  • Crowdsourcing Obywatelski
  • Komunikacja z mieszkańcami
  • Wykorzystanie nowoczesnych technologii do zwiększania poziomu e-partycypacji obywateli w budowaniu Smart City
  • Otrzymywanie dokładnej lokalizacji, zdjęć i opisu zdarzenia, co zwiększa bezpieczeństwo społeczności
  • Pozwala mieszkańcom przyczynić się do poprawy jakości życia w swojej społeczności
Przewiń do góry strony