Przejdź do zawartości

Karta Mieszkańca - Samorządowy Program Lojalnościowy

Wsparcie działań samorządu, wprowadzanie udogodnień dla mieszkańców i zwiększanie wzrostu gospodarczego w regionie.

Opis rozwiązania

Karta Mieszkańca - Samorządowy Program Lojalnościowy jest kompleksowym systemem dla Samorządów: poprawiającym komunikację z mieszkańcami, wspierającym działania samorządu, wprowadzającym udogodniania dla mieszkańców i zwiększającym wzrost gospodarczy w regionie.

SAMORZĄD
Lepsza komunikacja z Mieszkańcami - poprzez: SMS, email oraz aplikację na telefon, miasto otrzymuje możliwość szybkiego informowania o wydarzeniach kulturalnych w mieście lub przewidywanych zagro­żeniach. Dzięki pełnej identyfikacji uczestnika systemu - poprzez unikalne ID, możliwe jest skuteczne zbieranie opinii mieszkańców (np. budżet partycypacyjny) lub umożliwienie szybkiego regulowania płatności na rzecz miasta - poprzez aplikację w telefonie.

MIESZKAŃCY
Mieszkańcy miasta otrzymują jedną zunifikowaną kartę, która może być jednocześnie: biletem komunikacji, kartą biblioteczną, kartą z możliwą funkcją płatniczą, kartą integrującą dotychczas istniejące lokalne programy oraz dokumentem potwierdzającym uprawnienia do zniżek np. dla młodzieży, rodzin z dziećmi czy seniorów. Dodatkowo mogą otrzymać możliwość zbierania punktów w programie lojalnościowym u lokalnych przedsiębiorców.

LOKALNI PRZEDSIĘBIORCY
Jednym z celów programu jest zwiększenie konsumpcji w skali lokalnej, poprzez udostępnienie małym przedsiębiorcom narzędzia do skutecznej promocji i pozyskiwania klientów. Tak pojmowany rozwój przedsiębiorczości, działa stymulująco na różne elementy życia społeczności lokalnej i może stać się podstawą jej rozwoju w znacznie szerszym niż tylko finansowym sensie.

CENTRALNY SYSTEM INFORMATYCZNY
Narzędzie umożliwiające zarządzanie programem. System pozwala na gromadzenie i przechowywanie danych osobowych. Zarządzanie Partnerami programu, konfigurację benefitów, zarządzanie urządzeniami końcowymi (terminalami) zainstalowanymi w placówkach Partnerów. Gromadzenie i przechowywanie informacji o wszystkich aktywnościach użytkowników Programu rejestrowanych na urządzeniach końcowych (terminalach), z możliwością podglądu on-line. Generowanie dedykowanych raportów. Organizowanie czasowych i ilościowych akcji zniżkowych skierowanych do określonych grup.
Wprowadzanie zniżek i benefitów w tym zniżek dynamicznych, które uaktywniają się np. w wybrane dni tygodnia, określone godziny, po uzyskaniu przez mieszkańca wskazanego wieku. System udostępniany w formule Saas.

KARTA PLASTIKOWA
Karta tradycyjna w formacie karty bankowej może być wydana na okaziciela lub z personalizacją: imię i nazwisko, zdjęcie, kod kreskowy, kod QR, EKOD.
W przypadku większego zakresu funkcji karta może być wyposażona w chip zbliżeniowy FM32 4k, chip stykowy SLE 5528 1 kb pamięci, kodowanie FM32 4k.

APLIKACJA MOBILNA
Mieszkańcy otrzymają możliwość zainstalowania aplikacji na telefony (system Android i IOS), która posiada szereg możliwości. Informacje o partnerach programu w swoim samorządzie oraz wysokości zniżek czy innych benefitach. W ramach aplikacji można tworzyć konta rodzinne, sprawdzić historię transakcji w ramach programu, edytować dane. Aplikacja dodatkowo umożliwia płatności mobilne oraz komunikację z urzędem i innymi uczestnikami. Aplikacja zastępuje jednocześnie tradycyjne karty i dokumenty. Spełnia wytyczne W3C względem eDostępności (WCAG 2.1) na poziomie min. AA.

INTEGRACJA
System Ewidencji Ludności:
System może być zintegrowany z systemami miejskimi typu SELWIN. Usprawnia to rejestrację mieszkańców w Programie. Po zainstalowaniu aplikacji i wpisaniu numeru PESEL, nasz system wysyła zapytanie do miejskiego systemu ewidencji ludności z pytaniem czy osoba jest zameldowana na terenie samorządu. Po potwierdzaniu konto jest automatycznie aktywowane.
Komunikacja Miejska:
Karta może stanowić nośnik biletu.
Strefa Płatnego Parkowania:
Karta może być identyfikatorem zniżek za postój w płatnej strefie parkowana, można na niej zapisać numer rejestracyjny pojazdu. Może również służyć jako przedpłacona portmonetka.
Biblioteka:
Karta może być zintegrowana z samorządowym systemem bibliotecznym.
Inne:
System może być zintegrowany z dowolnymi programami samorządowymi.

PORTAL
Portal internetowy zawierający panel partnera oraz mieszkańca to przestrzeń, w której znajdują się nie tylko wszystkie niezbędne informacje dotyczące programu Karty Mieszkańca, ale również może być wyposażony w formularz złożenia wniosku o wydanie karty (z możliwością załączenia plików np. zdjęcie, potwierdzenie z Urzędu Skarbowego itp.). Na portalu znajduje się wykaz wszystkich partnerów programu a także przestrzeń, w której potencjalni Partnerzy mogą wypełnić formularz przystąpienia do programu. Przez portal mieszkańcy mogą również rejestrować się w programie oraz logować do indywidualnego konta.

WDROŻENIE
Wprowadzając Program, Samorząd umożliwia swoim Mieszkańcom udział w wyjątkowym projekcie, który zakłada wsparcie lokalnej przedsiębiorczości i szereg usprawnień oraz korzyści dla mieszkańców. Program dla danego miasta może być indywidualnie dopasowany do specyfiki i wymagań lokalnego Samorządu.

Parametry produktu

  • Integracja z innym oprogramowaniem (API) Tak 

  • Kopia bezpieczeństwa danych Tak 

  • Możliwość rozbudowy według potrzeb Tak 

  • Możliwość zarządzania dostępem i przypisywania ról Tak 

  • Obsługa klienta w j. polskim Tak 

  • Oprogramowanie wymaga dodatkowego sprzętu po stronie samorządu Nie 

  • Zgodność z normą ISO 27001 Tak 

Funkcjonalności

  • Możliwość rejestracji w programie online
  • Dynamiczne tworzenie programów zniżkowych
  • Kanał komunikacji na linii Samorząd - mieszkańcy
  • Możliwość tworzenia lokalnego programu lojalnościowego
  • Zbieranie danych dotyczących zachowań uczestników programu w czasie rzeczywistym
  • Tworzenie raportów i analiz
  • Możliwość integracji z systemami miejskimi po API
  • Możliwość uczestnictwa w programie lokalnych przedsiębiorców

Korzyści

  • Zwiększenie przychodów z podatku dochodowego
  • Wsparcie lokalnych przedsiębiorców
  • Kanał komunikacji z mieszkańcami
  • Integracja mieszkańców, przedsiębiorców i Samorządu
  • Integracja różnych programów miejskich w ramach jednego systemu
  • Promocja samorządowych obiektów kulturalnych i sportowych
  • Perspektywa większego rozwoju gospodarczego Samorządu i regionu
  • Budowanie współodpowiedzialności mieszkańców za Samorząd
  • Cyfryzacja Samorządu
  • Promocja korzyści z zameldowania na terenie Samorządu
Przewiń do góry strony