e-nform whistleblowing system
Platforma e-nform to profesjonalna aplikację dla sygnalistów (i nie tylko).
Opis rozwiązania
Platforma e-nform to sprawdzona i użytkowana przez wiele organizacji sektora prywatnego i publicznego, zaawansowana aplikacja służąca do bezpiecznej, anonimowej i efektywnej komunikacji z pracownikami, kontrahentami, klientami i innymi interesariuszami organizacji.
Platforma e-nform umożliwia przyjmowanie i efektywne zarządzanie informacjami istotnymi dla organizacji, w tym o nieprawidłowościach, incydentach, problemach, a także o pomysłach i usprawnieniach.
Platforma e-nform jest dla każdej organizacji, której celem jest:
- spełnienie wymogów dyrektywy UE i prawa krajowego w zakresie ochrony sygnalistów (podmioty zatrudniające co najmniej 50 pracowników oraz podmioty sektora finansowego objęte m.in. wymogami ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu);
- skuteczne wykrywanie i zapobieganie nieprawidłowościom oraz zagrożeniom poprzez zintegrowane zarządzanie informacjami od wewnętrznych i zewnętrznych interesariuszy organizacji;
- skuteczne doskonalenie oraz rozwój prowadzonej działalności poprzez zintegrowane zarządzanie informacjami o pomysłach, usprawnienia, a także problemach;
minimalizowanie ryzyka wypływu poza organizację wrażliwych informacji o jej problemach poprzez zapewnienie m.in. skutecznego kanału do jawnej lub anonimowej komunikacji.
Organizacja, która chce skutecznie realizować swoje strategiczne cele, musi zadbać o swoje bezpieczeństwo. W jaki sposób? Poprzez podejmowanie racjonalnych działań, które minimalizują ryzyko wystąpienia nieprawidłowości lub ograniczają ich ewentualne skutki. Skuteczne ujawnianie, przeciwdziałanie oraz zwalczanie nadużyć wymaga jednak dostępu do informacji w tym obszarze. Takich informacji dostarczają rzetelnie wdrożone, profesjonalne systemy whistleblowingowe, takie jak platforma dla sygnalistów e-nform.
Wiedza to nasz skarb. Niewiedza to nasze ryzyko!
Parametry produktu
-
Integracja z innym oprogramowaniem (API) Tak
-
Kopia bezpieczeństwa danych Tak
-
Możliwość rozbudowy według potrzeb Tak
-
Możliwość zarządzania dostępem i przypisywania ról Tak
-
Obsługa klienta w j. polskim Tak
-
Oprogramowanie wymaga dodatkowego sprzętu po stronie samorządu Nie
-
Zgodność z normą ISO 27001 Tak
Funkcjonalności
- Bezpieczeństwo zgłaszających Platforma e-nform zapewnia poufność lub anonimowość osobom zgłaszającym. System m.in. nie gromadzi numerów IP urządzeń oraz czyści metadane z załączanych plików.
- Bezpieczeństwo informacji Platforma e-nform dba o bezpieczeństwo przetwarzanych danych. Szyfrowane jest nie tylko połączenie zgłaszającego z aplikacją, ale również serwer aplikacji. Ponadto system każdego roku przechodzi zewnętrzne testy bezpieczeństwa.
- Uniwersalność Platforma e-nform to aplikacja dla każdej organizacji bez względu na branżę, obszar czy zakres działania. Ponadto system umożliwia zarządzanie różnorodnymi informacjami istotnymi dla organizacji.
- Rozwojowość Platforma e-nform nastawiona jest na ciągły rozwój, uwzględniający zarówno wyniki własnych analiz jak i sugestie Klientów. Ponadto aplikacja uwzględnia zmieniające się otoczenie prawne i technologiczne!
- Elastyczność W zależności od wybranego wariantu platformy, niektóre ustawienia aplikacji można konfigurować zgodnie z potrzebami klienta (np. logo, powitania, dokumenty, elementy formularzy zgłoszeniowych). Ponadto, modele wdrożeniowe uwzględniają potrzeb
- Zgodność Platforma e-nform jest zgodna nie tylko z wymogami Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z 23.10.2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii, ale także m.in. z wymogami RODO.
- Intuicyjność Platforma e-nform jest tak skonstruowana, aby jej obsługa była komfortowa zarówno dla osób zgłaszających jak i operatorów systemu i nie wymagała korzystania z instrukcji, które i tak są dostępne dla wszystkich użytkowników platformy.
- Efektywność zaprojektowane m.in. przez analityków systemowych i śledczych, rozbudowane funkcjonalności aplikacji, w tym liczne notyfikacje systemowe, wspierają koordynatorów/ operatorów systemu w efektywnym przetwarzaniu zgromadzanych w nim informacji.
Korzyści
- Bezpieczeństwo przechowywania danych.
- Dbałość o anonimowość i bezpieczeństwo sygnalistów.
- Ergonomia i łatwość zarządzania zgłoszeniami w jednym miejscu, posiadanie pełnego rejestru zgłoszeń oraz czynności następczych.
- Spełnienie wymagań prawnych związanych z przyjmowaniem i obsługą zgłoszeń o nieprawidłowościach, w tym z Dyrektywy (UE) 2019/1937 oraz RODO
- Zapewnienie bezpieczeństwa i efektywności procesu przetwarzania informacji w związku z przyjmowaniem i obsługą zgłoszeń o naruszeniach, co zwiększa skuteczności organizacji w przeciwdziałaniu i zwalczaniu nieprawidłowości oraz minimalizuje ryzyka.
- Możliwość zwiększenia spektrum i skuteczności komunikacji z mieszkańcami danej jednostki samorządowej poprzez możliwość wykorzystania systemu do komunikacji w innych obszarach, niż tylko zgłaszanie naruszeń (np. zgłaszanie problemów, awarii, pomysłów).