Przejdź do zawartości

CESARZ - KOMPLEKSPOWE OPROGRAMOWANIE DO SPRAWOZDAWCZOŚCI FINANSOWEJ DLA JST W CHMURZE

PRZYGOTUJ NOWE SPRAWOZDANIE FINANSOWE – INFORMACJA DODATKOWA W CHMURZE !

Opis rozwiązania

Program Cesarz ewidencjonuje stan początkowy, zwiększenia, zmniejszenia wartości początkowej wraz z umorzeniami. Istotną funkcją programu jest automatyczna weryfikacja zgodności pozycji z informacji dodatkowej ze sprawozdaniami finansowymi np. Bilansem (każda z pozycji arkusza w wartości netto jest sprawdzana z bilansem jednostki. Arkusze wzajemnych wyłączeń wraz z kontrolą w czasie rzeczywistym rozrachunków. Konstrukcja programu oparta o wspólną bazę jednostek i reguł kontrolnych umożliwia weryfikację wprowadzonych rozrachunków w czasie rzeczywistym dzięki tej funkcji Gmina/Powiat eliminuje pracochłonną czynność ręcznej weryfikacji tych danych. W przypadku obiektywnych niezgodności, możliwa jest ingerencja użytkownika w łącze zestawienie w poprzez korektę nieuzgodnionych kwot w kolumnach Wn/Ma. Program poza wzorami bilansu jednostki, budżetu (kasowym) zawiera także wzór bilansu spółki dzięki czemu spółki zależne od Gminy mogą sporządzać bilans na własnym wzorze. Przed przystąpieniem do konsolidacji Gmina/Powiat musi określić listę jednostek wchodzącą do bilansu skonsolidowanego wraz z przypisaniem każdej z nich odpowiedniej metody obliczania wartości z bilansu. Aby móc uzgodnić 3 różne wzory bilansu: jednostki, budżetu spółki należy dokonać jednorazowego mapowania (odwzorowania) pozycji tych bilansów do bilansu skonsolidowanego. Mapowanie zapewnia automatyzację obliczeń na bilansie skonsolidowanym. W każdym roku budżetowym można dokonywać zmian w mapowaniach pozycji bilansów. Zagregowane dane z jednostek, spółek, instytucji kultury wraz z wyłączeniami są prezentowane w układzie stan na początek roku Wn/Ma stan an koniec okresu. Korekty bilansu jednostkowego mogą być dołączane do konsolidacji za pomocą funkcji „Sumuj z JB”. Uprawnienia użytkowników pozwalają na ograniczenie uprawnień do obsługiwanej jednostki (ek), operacji na wybranych sprawozdaniach, statusach.

Parametry produktu

  • Integracja z innym oprogramowaniem (API) Tak 

  • Kopia bezpieczeństwa danych Tak 

  • Możliwość rozbudowy według potrzeb Tak 

  • Możliwość zarządzania dostępem i przypisywania ról Tak 

  • Obsługa klienta w j. polskim Tak 

  • Oprogramowanie wymaga dodatkowego sprzętu po stronie samorządu Nie 

  • Zgodność z normą ISO 27001 Nie 

Funkcjonalności

  • Kontrola poprawności rachunkowej między załącznikami z informacji dodatkowej a bilansem, rzis, zestawieniem zmian w funduszu
  • Ujednolicone arkusze (noty) dla jednostek organizacyjnych - łączne sprawozdanie automatycznie agregujące noty jednostkowe i weryfikujące je merytorycznie,
  • Eksport do systemu Bestia
  • Możliwość złożenia podpisu kwalifikowanego od dowolnego certyfikowanego dostawcy

Korzyści

  • Kontrola poprawności rachunkowej.
  • Ujednolicone arkusze (noty) dla jednostek organizacyjnych.
  • Weryfikacja bz z bo.
  • Dostępność aplikacji w godzinach pracy oraz poza nimi.
Przewiń do góry strony