BIP - Biuletyn Informacji Publicznej
Nasz BIP to pełne bezpieczeństwo danych i przejrzysta prezentacja treści w zgodzie z dostępnością cyfrową.
Opis rozwiązania
Zarządzanie Biuletynem Informacji Publicznej to konieczność ciągłych aktualizacji i bycia na bieżąco ze zmianami przepisów, które w praktyce często okazują się skomplikowane we wdrożeniu – tak jak wymagania dotyczące dostępności cyfrowej WCAG 2.1. Dostosowanie do nich BIP-u prowadzi przez audyt, dokonanie zmian i przeprogramowanie całego systemu pod ustawowe wymogi. To długa i kosztowna droga.
CZY JEST INNE WYJŚCIE?
Na szczęście tak. Można skorzystać z tańszego i szybszego rozwiązania, czyli wdrożenia nowego BIP-u na naszym autorskim systemie SkyCMS:
• w godzinę uruchomimy Biuletyn na nowym szablonie graficznym zgodnym ze standardami dostępności cyfrowej;
• nie musisz samodzielnie śledzić zmian w ustawach, aktualizujemy system zgodnie z bieżącymi wymaganiami prawnymi;
• nie ponosisz kosztów zatrudniania własnego administratora, ponieważ przejmujemy obowiązek administrowania serwerem, zapewniając jego szybkie
i bezawaryjne działanie.
Rozwiązanie pełne oszczędności – zarówno czasowych, jak i finansowych.
Zdejmujemy ciężar odpowiedzialności związany z dostosowaniem oraz nadzorowaniem działania systemu.
Zabezpieczenie przed karami finansowymi:
Brak spełnienia przez BIP ustawowych wymogów to ryzyko nałożenia wysokich kar finansowych. Jednak z naszym nowym systemem nikomu nie grożą – BIP jest w pełni dostosowany do obowiązujących przepisów.
Dostosowanie do wszystkich wymogów.
Nowy BIP spełnia wszystkie wymagania prawne zawarte w Ustawie o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. oraz w ustawach i rozporządzeniach
uzupełniających.
PROSTA EDYCJA TREŚCI BEZ ZNAJOMOŚCI PROGRAMOWANIA
Wystarczy podstawowa znajomość obsługi komputera i przeglądarki internetowej, by sprawnie dodawać, edytować oraz publikować treści w BIP-ie. Teraz zamieszczenie informacji o przetargu, sprawozdania czy pliku do pobrania będzie kwestią kilku minut. Koniec bezowocnych walk z technikaliami.
SPRAWNE TWORZENIE DOWOLNYCH REJESTRÓW
BIP posiada moduł TYPY TREŚCI, który umożliwia łatwe wyszukiwanie i filtrowanie treści. Pozwala zdefiniować właściwe dla konkretnego urzędu typy przekazywanych informacji, takie jak np. oświadczenie majątkowe, zamówienia publiczne, akty prawne etc., a dzięki temu stworzyć dowolny rejestr.
SZKOLENIE NA START I STAŁE WSPARCIE PRZEZ CAŁY OKRES UMOWY
Po wdrożeniu BIP-u przeprowadzamy u klienta szkolenie z obsługi systemu. Objaśniamy jego funkcje językiem zrozumiałym dla każdego, pozbawionym informatycznej terminologii.
Pełna dostępność cyfrowa – zgodna z rządowymi wymaganiami i ludzkimi potrzebami
Nasz BIP spełnia wszystkie ustawowe wymogi dostępności cyfrowej WCAG 2.1., dzięki czemu ze strony internetowej będą mogły korzystać osoby z dysfunkcjami wzrokowymi i ograniczoną sprawnością ruchową.
Opis źródeł oszczędności po wdrożeniu rozwiązania:
1. Oszczędność czasu:
Dzięki BIP gmina będzie mogła w łatwy i szybki sposób przekazywać informacje mieszkańcom. To z kolei przyczyni się do zmniejszenia liczby wizyt mieszkańców w urzędzie gminy oraz ograniczy liczbę połączeń telefonicznych i mailowych od mieszkańców z pytaniami i prośbami o informacje.
2. Oszczędność papieru:
Zmniejszy się ilość drukowanych dokumentów i ulotek, ponieważ informacje dla mieszkańców będą dostępne na stronie BIP. To z kolei przyczyni się do zmniejszenia kosztów związanych z zakupem papieru, tonerów itp.
3. Oszczędność dzięki rozwiązaniu chmurowemu -
Rozwiązanie chmurowe pozwala na oszczędność kosztów, które związane są z rozbudową i utrzymaniem własnej infrastruktury serwerowej. Dzięki wykorzystaniu infrastruktury chmurowej, gmina nie musi inwestować w kosztowne urządzenia, a także nie ponosi kosztów związanych z ich utrzymaniem. Ponadto, korzystanie z rozwiązania chmurowego pozwala na automatyzację procesów związanych z tworzeniem i przechowywaniem kopii bezpieczeństwa oraz aktualizacji zabezpieczeń.
Utrzymanie strony BIP - 500zl brutto miesięcznie
W cenie zapewniamy:
- hosting
( szacunkowy koszt zakupu hostingu we własnym zakresie - 205 zl brutto miesięcznie )
- testy penetracyjne
( szacunkowy koszt przeprowadzenia przynajmniej raz w roku testów penetracyjnych we własnym zakresie - 18.450 zl brutto
- wsparcie ( aktualizacje zabezpieczeń )
( szacunkowy koszt otrzymania wsparcia we własnym zakresie - 307 zl brutto miesięcznie)
- rozwój - zapewnienie zgodności z najnowszymi wersjami systemów android i IOS lub systemów operacyjnych lub przeglądarek internetowych (prace aktualizacyjne minimum 36h rocznie) - ( szacunkowy koszt zapewnienia zgodności we własnym zakresie - 922 zł brutto
- Całkowite koszty utrzymania we własnym zakresie: 1434zl brutto miesięcznie ( 17.208 zl rocznie ) + 18.450zl brutto za testy penetracyjne
Razem: 35.658 zl brutto rocznie
- Całkowite koszty utrzymania w Netkoncept: 6.000 zl brutto rocznie
- Roczna oszczędność: 29.658 zl
Czas wdrożenia Biuletynu Informacji Publicznej - 1 dzień
Parametry produktu
-
Integracja z innym oprogramowaniem (API) Tak
-
Kopia bezpieczeństwa danych Tak
-
Możliwość rozbudowy według potrzeb Tak
-
Możliwość zarządzania dostępem i przypisywania ról Tak
-
Obsługa klienta w j. polskim Tak
-
Oprogramowanie wymaga dodatkowego sprzętu po stronie samorządu Nie
-
Zgodność z normą ISO 27001 Nie
Funkcjonalności
- Moduł aktów normatywnych - Dzięki modułowi opublikujesz akty normatywne bezpośrednio z plików zipx programu Legislator. Wszystkie ustawy, rozporządzenia oraz ich projekty będą uporządkowane i dostępne dla użytkowników w jednakowym formacie.
- Wyszukiwarka aktów normatywnych - Dzięki tej funkcjonalności z dowolnego dokumentu w postaci np. pdf, word itd. jesteś w stanie stworzyć akt normatywny, który zawiera m.in. numer aktu, datę wydania, przedmiot regulacji, status aktu normatywnego itp.
- Moduł kart usług - Z jego pomocą stworzysz spójną listę usług publicznych, które są świadczone w Twoim urzędzie drogą elektroniczną. Mieszkańcy uzyskają informację, które ze spraw załatwią online.
- Typy treści - Typy treści - dzięki typom treści w łatwy sposób można opracować dowolne rejestry. Moduł idealnie sprawdza się w tworzeniu np. rejestru umów, rejestru oświadczeń majątkowych, rejestru zamówień publicznych, rejestrów aktów prawnych.
- Generator stopki e-mail - umożliwia stworzenie stopki mailowej na podstawie 1 z 4 dostępnych szablonów wedle własnych preferencji. Administrator może wygenerować stopki dla całego zespołu lub dany użytkownik może dopasować stopkę do swoich upodobań.
- Struktura menu BIP - umożliwia łatwe dodawanie i usuwanie zakładek oraz definiowanie ich nazw w sposób przyjazny dla użytkownika. Istniejące artykuły przypniesz do dowolnej zakładki.
- Wersja strony w standardzie WCAG 2.1 umożliwia korzystanie z Twojej strony osobom słabowidzącym i z ograniczoną sprawnością ruchową. Wyświetlanie treści w czterech kontrastach i w różnych rozmiarach czcionki oraz elektroniczny lektor, który czyta nazwy od
Korzyści
- BIP dostępny dla osób z barierami cyfrowymi - Użytkownicy słabowidzący i niedowidzący mogą samodzielnie zapoznać się z treściami na stronie. Lektor czyta treści osobom niewidomym i niedowidzącym oraz wspomaga nawigację na stronie poprzez czytanie nazw
- Zadbamy o komfort Twojej pracy i przeszkolenie - Wszystkie kwestie techniczne od początku do końca należą do naszych obowiązków. Dodatkowo zapewniamy odpowiednie szkolenie z obsługi i funkcjonalności biuletynu.
- Strona dostosowana do urządzeń mobilnych - Wszystkie treści prawidłowo wyświetlają się nie tylko na ekranie komputera, ale też na smartfonach i tabletach.
- Dostosowanie do wymogów prawnych - Nasz BIP spełnia wszystkie wymagania prawne zawarte w Ustawie o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. oraz w ustawach i rozporządzeniach uzupełniających. Integracja ze stroną internetową i aplikacją
- Wsparcie techniczne i merytoryczne - Przez cały okres trwania umowy, zyskujesz wsparcie techniczne i merytoryczne. To opcja dzięki, której możesz kontaktować się z nami w razie problemów lub potrzeb Twojego urzędu.