Przejdź do zawartości

Autenti

Platforma Autenti to europejski standard w zakresie podpisywania dokumentów elektronicznie i metod identyfikacji.

Opis rozwiązania

Autenti zmienia przyzwyczajenia. Jest skierowane do każdego, kto jest otwarty na innowację, cyfryzację i dostrzega w nich potencjał. Każdego, kto podziela filozofię "paperless" i wspólnie z nami postanowił "odpapierzyć" swój biznes. Depapieryzacja to zmiana, która jest nieuchronna. I tak się dokona. W Autenti wdrażamy ją już od 2012 roku.
Autenti zostało stworzone po to, by każdy przedstawiciel samorządu lub przedsiębiorca mógł podpisywać prawnie wiążące dokumenty online. Jednym kliknięciem. 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, w domu, w pracy, w podróży. Na dowolnym urządzeniu z dostępem do internetu. Szybko, wygodnie, skutecznie i w pełni bezpiecznie.
Nasze rozwiązanie walczy z "nieuzasadnionym" użyciem papieru. Platforma Autenti dostępna jest w wersji self-service (w modelu SaaS, głównie dla administracji i klientów segmentu SME) oraz w modelu Enterprise - w ramach dedykowanych i spersonalizowanych procesów zintegrowanych po API dla większych klientów korporacyjnych. Jej zastosowanie przynosi tysiącom już klientów oszczędności czasu, skracając procesy podpisywania do kilku minut (zamiast dni, jak do tej pory) i pieniędzy (oszczędności sięgają nawet 70%!).
Miliony Polaków używa już podpisów elektronicznych Autenti, załatwiając swoje sprawy bez konieczności wychodzenia z domu, drukowania dokumentów, wysyłania ich pocztą lub kurierem. To wszystko dzieje się z poszanowaniem planety Ziemi i w zgodzie ze środowiskiem naturalnym.
Oferowane przez nas usługi nie dotyczą już wyłącznie podpisów elektronicznych. Budujemy bowiem od kilku lat cały ekosystem usług związanych z podpisywaniem dokumentów i identyfikacją użytkowników. W ramach oferty Autenti mamy do zaoferowania naszym klientom nie tylko platformę do e-podpisów, ale również usługi w zakresie KYC („Know Your Customer”), usług kwalifikowanych czy e-delivery.
Platforma to wyjątkowe połączenie podpisu elektronicznego, innowacyjnej technologii oraz środowiska prawnego w oparciu o przepisy europejskie i krajowe. Z usługi korzystać można w relacjach z partnerami biznesowymi (B2B), ale również z mieszkańcami, konsumentami (B2C) i pracownikami (B2E). To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce i jedno z nielicznych w Europie.

Autenti jest aktualnie rozwijane przez grupę blisko 120 ekspertów zlokalizowanych przede wszystkim w siedzibie głównej na terenie Krakowskiego Parku Technologicznego. Powstało w oparciu o najlepsze doświadczenia jej założycieli i pracowników, wieloletnią obserwację rynku, a przede wszystkim na bazie szczegółowej analizy potrzeb klientów w zakresie e-podpisu.

Platforma oferuje model biznesowy, który pozwala na korzystanie z bezpiecznych rozwiązań e-podpisu przy założeniu, że podpisujący nie płaci za złożony podpis. Dzięki takiej strategii możliwe jest dostarczenie skutecznego narzędzia o najwyższym poziomie bezpieczeństwa nawet tym użytkownikom, którzy nie są zainteresowani ponoszeniem kosztów złożenia podpisu.

To co czyni Autenti unikalnym na rynku, a także pozwala wygrywać międzynarodowe kontrakty i jest filarem rozwoju spółki na najbliższe lata, to przede wszystkim:
• Interoperacyjność – w Autenti można podpisać elektronicznie każdy dokument dzięki zastosowaniu wszystkich typów e-podpisów (w tym kwalifikowanego podpisu elektronicznego) w dodatku, w ramach jednego, tego samego procesu;
• Model marketplace – z udziałem wielu, także międzynarodowych partnerów, dzięki któremu możliwe jest użycie wielu usług dodanych z zakresu KYC i usług kwalifikowanych (one-stop-shop solution);
• Uniwersalność rozwiązań – dostępnych tak dla korporacji (w modelu BPA), jak i mniejszych firm (SaaS) przy pełnej zgodności z przepisami eIDAS, GDPR czy Consumer Law;
• Funkcjonalności platformy w modelu e-commerce z możliwością otwarcia konta w modelu bezpłatnym, np. bez konieczności osadzania wizualizacji podpisów w treści dokumentu.

Autenti wspiera dynamicznie działania w ramach ESG. Od kilku lat znajdujemy się na liście narzędzi, które aktywnie promują te polityki. Jesteśmy m.in. członkami i ekspertami w grupie ESG w ramach Forum Technologii Bankowych prowadzonego przez Związek Banków Polskich. W tym zakresie Autenti świeci zresztą dobrym przykładem - od lat nie korzystamy np. z papieru w prowadzeniu biznesu, pracujemy zdalnie, ograniczając tym samym ślad węglowy. Dodatkowo wydajemy w tym zakresie wiele publikacji i opracowań, choćby z naszymi kluczowymi partnerami, jak z Bankiem BNP Paribas czy PKO BP.

Parametry produktu

  • Integracja z innym oprogramowaniem (API) Tak 

  • Kopia bezpieczeństwa danych Tak 

  • Możliwość rozbudowy według potrzeb Tak 

  • Możliwość zarządzania dostępem i przypisywania ról Tak 

  • Obsługa klienta w j. polskim Tak 

  • Oprogramowanie wymaga dodatkowego sprzętu po stronie samorządu Nie 

  • Zgodność z normą ISO 27001 Nie 

Funkcjonalności

  • Nadawanie dokumentów do podpisu elektronicznie
  • Podpisywanie dokumentów elektronicznie, wszystkimi rodzajami e-podpisów
  • Bezpłatne archiwizowanie i wyszukiwanie dokumentów

Korzyści

  • Oszczędność czasu i pieniędzy w procesach podpisywania dokumentów w ramach wewnętrznej pracy gmin oraz na zewnątrz - z kontrahentami lub mieszkańcami
  • Automatyzacja procesów podpisywania, tworzenie obiegów, nadawanie ról, korzystanie z archiwum, statusów podpisywania i wielu innych dostępnych rozwiązań w ramach platformy
  • Zadowolenie mieszkańców i pracowników - możliwość podpisania dokumentów w dowolnej porze, na dowolnym urządzeniu z dostępem do internetu, gdziekolwiek
Przewiń do góry strony