Przejdź do zawartości
Grafika promująca Miesiąc Miejskich Technologii

Wyzwanie Cyfryzacji w Samorządach: Miesiąc Miejskich Technologii

15.05.2024

Cyfryzacja stanowi nie tylko wyzwanie, lecz także ogromną szansę na rozwój JST. Samorządy, które skutecznie dostosują się do tej transformacji, znacząco podniosą jakość życia mieszkańców. Jednak aby właściwie podejść do cyfryzacji, konieczne jest zbadanie potrzeb, wybór odpowiednich narzędzi oraz skuteczne wdrożenie. Dlatego w październiku 2022 roku PFR uruchomił Giełdę Miejskich Technologii – pierwszą i jedyną w Polsce platformę skupiającą dostępne na rynku rozwiązania cyfrowe dla miast, które mogą wspomagać rozwój polskich miast inteligentnych. Kontynuując tę inicjatywę, zespół PFR dla Miast przygotował cykl spotkań online pod nazwą Miesiąc Miejskich Technologii, poświęcony prezentacji technologii dla miast.

W dniach 28 maja, 4 czerwca, 11 czerwca i 18 czerwca odbędzie się cykl bezpłatnych webinariów informacyjnych dla JST, podczas których przedstawione zostaną innowacyjne rozwiązania dla samorządów. Każde spotkanie zakończy się rozmową pomiędzy gminą a firmą, która dokonała wdrożenia w ramach Giełdy Miejskich Technologii. Uczestnicy podzielą się doświadczeniami ze współpracy i rozwieją mity związane z przeszkodami w tworzeniu partnerstw technologicznych.

Wydarzenie jest skierowane do jednostek samorządu terytorialnego zainteresowanych wdrażaniem oraz udoskonalaniem aspektów związanych z cyfryzacją oraz rozwojem innowacji w obszarach administracji, jakości życia mieszkańców, bezpieczeństwa, energii i mobilności.

Celem Miesiąca Miejskich Technologii jest zaprezentowanie dostępnych rozwiązań technologii miejskich, podzielenie się praktyczną wiedzą o procesie wdrożenia innowacji w JST oraz rezultatami, jakie może przynieść ich implementacja.

Kalendarz spotkań:

  • 28.05 – Rozwiązania z kategorii Bezpieczeństwo
  • 4.06 – Rozwiązania z kategorii Mieszkańcy i Jakość życia
  • 11.06 – Rozwiązania z kategorii Energetyka, Środowisko i Mobilność
  • 18.06 – Rozwiązania z kategorii Administracja

Wszystkie spotkania odbędą się online, na platformie Microsoft Teams, i potrwają około godziny. Zainteresowani mogą wybrać bloki tematyczne i zarejestrować się na spotkania odpowiadające ich zainteresowaniom i obszarom działania.

Udział w webinariach jest bezpłatny, ale wymaga wcześniejszej rejestracji. Samorządy zainteresowane udziałem proszone są o zgłaszanie się pod tym linkiem.

Jak znaleźć dostawcę technologii dla urzędu?

W katalogu produktów można szybko i prosto znaleźć dostawcę technologii niezbędnej w urzędzie, korzystając z filtrów lub quizu dopasowania technologicznego. Warto również zapoznać się z kursem dostępnym dla zalogowanych użytkowników – „Jak rozmawiać z firmą technologiczną? Modelowa współpraca samorządu z biznesem”. Zachęcamy także do zgłaszania na adres miasto@pfr.pl zapotrzebowania na produkty, których nie udało się odnaleźć w katalogu.

Przewiń do góry strony